Czas
na upgrade?

Nauka
programowania
w szkołach



„W erze cyfrowej musimy nauczyć się jak tworzyć oprogramowanie, albo zaryzykować, że sami będziemy programowani” (Douglas Rushkoff)

„Umiejętność programowania w niedalekiej przyszłości może być tak samo istotna jak umiejętność czytania, pisania, czy znajomość języka angielskiego. Od niej może zależeć otrzymanie ciekawej i dobrze płatnej pracy.” (Kamila Stępniowska, COO Geek Girls Carrots)

„Nikt nie wątpi, że nauka programowania przydać się może w przyszłości w naukach ścisłych i przyrodniczych. Co z humanistami? W najbliższej przyszłości dominować będą multimedialne formy komunikacji, do ich opanowania i zrozumienia znajomość języków programowania potrzebna jest w takim samym stopniu, jak znajomość alfabetu.” (Michał Madej, Ubisoft)

„Niestety, pomimo spektakularnych osiągnięć naszych najlepszych młodych informatyków na arenach konkursów i olimpiad krajowych i międzynarodowych, średnie umiejętności uczniów z polskich szkół w zakresie programowania wypadają bardzo miernie – w skali europejskiej Polska zajmuje 20. miejsce. Przed nami więc ogrom pracy w zakresie powszechnego kształcenia umiejętności programowania.” (prof. Maciej M. Sysło)

„Jako osoba aktywnie wykorzystująca Scratcha w nauczaniu informatyki i matematyki, mogę mówić o nim wyłącznie w samych superlatywach. Nie ma obecnie lepszego narzędzia uczącego myślenia algorytmicznego z takim potencjałem dydaktycznym.” (Piotr Szlagor, nauczyciel)

„Żywię głęboką nadzieję, że pewnego dnia, w niezbyt odległej przyszłości, na planie lekcji mojego synka, obok polskiego i matematyki, znajdzie się programowanie” (Agnieszka Bilska, nauczycielka)

Więcej o pomysłach na to, jak wesprzeć nauczycieli i uczniów w realizacji podstaw programowych edukacji informatycznej znajdziesz w raporcie.