Konferencja „Cyfrowa różnorodność” – debata
Nowa rola biblioteki: przestrzeń, współpraca, kompetencje cyfrowe.
Do udziału w debacie zaprosiliśmy ekspertki pracujące w bibliotekach i współpracujące z nimi. Chcemy wspólnie się zastanowić, jak zmienia się biblioteka, jaki ma na nią wpływ transformacja cyfrowa, jakich kompetencji potrzeba pracownikom i procowniczkom bibliotek, gdzie jest (jeśli w ogóle jest) granica, za którą biblioteki przestają być bibliotekami, a stają się centrami rozrywki, czy domami kultury. Chcielibyśmy też porozmawiać o nieoczywistych współpracach między bibliotekami, organizacjami i instytucjami i co dzięki nim można osiągnąć.
Uczestniczki debaty:
Aleksandra Kopeć-Gryz
Redaktorka Wolnych Lektur. Zajmuje się składem tekstów i publikacją ich w bibliotece, czuwa nad praktykantami i wolontariuszami. Koordynowała dwie edycje ogólnopolskiego konkursu na kampanię promującą czytelnictwo #cojaczytam. Z fundacją Nowoczesna Polska i Wolnymi Lekturami związana od pięciu lat.
Karina Rojek
Koordynatorka Medialabu w Instytucie Kultury Miejskiej w Gdańsku. Angażuje się w upowszechnianie korzystania z cyfrowych zasobów kultury oraz w propagowanie idei otwartych instytucji kultury. Redaktorka serwisu popularyzującego domenę publiczną oraz biblioteki cyfrowe – www.szukamy.org. Współtwórczyni projektu „wyszukane” – pamiątki z Gdańska inspirowane utworami z domeny publicznej. Więcej o aktualnych projektach: http://medialabgdansk.pl/
Monika Schmeichel-Zarzeczna
Historyk sztuki, trenerka, bibliotekarka. Zawodowo związana z MBP w Lublinie. Zajmuje się prowadzeniem działań wykorzystujących nowe technologie w edukacji, pisaniem projektów oraz wspieraniem rozwoju osób z różnych grup wiekowych i społecznych. Członkini Stowarzyszenia LABiB, ambasadorka EPALE, stypendystka Ministra KiDN. Prowadzi portal bibliotekaaplikacji.com.
Prowadzący:
Kamil Śliwowski
Trener i animator edukacji medialnej i cyfrowej, w szczególności dot. prawa autorskiego, otwartych zasobów i cyfrowego dobrostanu. Ponad dekadę kierował działaniami edukacyjnymi Creative Commons Polska. Od kilkunastu lat związany z trzecim sektorem, współpracuje z fundacjami Panoptykon, Szkoła z Klasą, blogiem Sektor 3.0, tworzy newsletter poświęcony nowoczesnej edukacji na otwartezasoby.pl. Najbardziej lubi uczyć się poprzez uczenie innych