13 dyskretnych radykałów – czyli SpoÅ‚Ed zmienia edukacjÄ™ w Polsce

Kiedy 4 miesiÄ…ce temu spotkaliÅ›my siÄ™ po raz pierwszy z grupÄ… zupeÅ‚nie nieznanych nam nauczycieli, którzy przyjechali do nas z różnych stron Polski, wszyscy czuliÅ›my niepewność.

Zaproszeni matematycy nie wiedzieli wÅ‚aÅ›ciwie, czego od nich bÄ™dziemy chcieli i czy to byÅ‚ dobry pomysÅ‚ poÅ›wiÄ™cać tyle wolnych weekendów.

My zaÅ› zastanawialiÅ›my, czy nasze intuicje siÄ™ potwierdzÄ…, czy nasze oczekiwania przystajÄ… do potrzeb uczestników, czy ludzie, których zaprosiliÅ›my bÄ™dÄ… chcieli siÄ™ faktycznie zaangażować w nasz projekt.

Kiedy wczoraj rozstawaliÅ›my siÄ™ po wielu godzinach warsztatów i pracy w zespoÅ‚ach, hektolitrach wspólnie wypitej kawy, wielu prezentacjach i rozmowach, głównie siÄ™ zastanawialiÅ›my, co zrobić, żeby jeszcze nie musieć koÅ„czyć.

Efektem pracy nauczycielek w czasie zjazdów i pomiÄ™dzy nimi sÄ… otwarte zasoby edukacyjne. Już niedÅ‚ugo bÄ™dÄ… one wszystkie dostÄ™pne na kursie otwartej edukacji.

Ale chyba najważniejsze, co udaÅ‚o nam siÄ™ osiÄ…gnąć, to realna zmiana, która nastÄ…piÅ‚a w ludziach. To relacje, które zostanÄ… z nami na dÅ‚ugo. To chęć dalszego zmieniania Å›wiata na lepszy. Jak opowiadaÅ‚ nam w niedzielny poranek Olek Pawlicki radykalne zmiany mogÄ… być wprowadzane bardzo dyskretnie, nie wymagajÄ… wchodzenia w konflikt ze Å›rodowiskiem i systemem. WymagajÄ… sojuszników.

I takich wÅ‚aÅ›nie 13 sojuszników znaleźliÅ›my, a to dopiero poczÄ…tek. ZachÄ™camy do obserwowania dziaÅ‚aÅ„ w projekcie SpoÅ‚Ed.

JeÅ›li jesteÅ› zainteresowana/y tworzeniem we współpracy z innymi nauczycielami zasobów edukacyjnych, napisz na adres koordynatorki: aczetwertynska@centrumcyfrowe.pl