13 dyskretnych radykałów – czyli SpołEd zmienia edukację w Polsce

Kiedy 4 miesiące temu spotkaliśmy się po raz pierwszy z grupą zupełnie nieznanych nam nauczycieli, którzy przyjechali do nas z różnych stron Polski, wszyscy czuliśmy niepewność.

Zaproszeni matematycy nie wiedzieli właściwie, czego od nich będziemy chcieli i czy to był dobry pomysł poświęcać tyle wolnych weekendów.

My zaś zastanawialiśmy, czy nasze intuicje się potwierdzą, czy nasze oczekiwania przystają do potrzeb uczestników, czy ludzie, których zaprosiliśmy będą chcieli się faktycznie zaangażować w nasz projekt.

Kiedy wczoraj rozstawaliśmy się po wielu godzinach warsztatów i pracy w zespołach, hektolitrach wspólnie wypitej kawy, wielu prezentacjach i rozmowach, głównie się zastanawialiśmy, co zrobić, żeby jeszcze nie musieć kończyć.

Efektem pracy nauczycielek w czasie zjazdów i pomiędzy nimi są otwarte zasoby edukacyjne. Już niedługo będą one wszystkie dostępne na kursie otwartej edukacji.

Ale chyba najważniejsze, co udało nam się osiągnąć, to realna zmiana, która nastąpiła w ludziach. To relacje, które zostaną z nami na długo. To chęć dalszego zmieniania świata na lepszy. Jak opowiadał nam w niedzielny poranek Olek Pawlicki radykalne zmiany mogą być wprowadzane bardzo dyskretnie, nie wymagają wchodzenia w konflikt ze środowiskiem i systemem. Wymagają sojuszników.

I takich właśnie 13 sojuszników znaleźliśmy, a to dopiero początek. Zachęcamy do obserwowania działań w projekcie SpołEd.

Jeśli jesteś zainteresowana/y tworzeniem we współpracy z innymi nauczycielami zasobów edukacyjnych, napisz na adres koordynatorki: aczetwertynska@centrumcyfrowe.pl

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Komentarz zostanie dodany po zatwierdzeniu przez administratora