"Cyfryzacja w szkoÅ‚ach" – po debacie w Gazecie Wyborczej

Wczoraj (7. grudnia) w redakcji „Gazety Wyborczej” odbyÅ‚a siÄ™ debata PodrÄ™czniki 2.0. Czy cyfrowe książki i biblioteki sÄ… już warte szkolnej wyprawki?”. O pozytywnych i negatywnych aspektach takich rozwiÄ…zaÅ„ dyskutowali nauczyciele, dziennikarze, politycy i socjologowie. Justyna Hofmokl mówiÅ‚a o tym, jak dzieci mogÄ… wykorzystywać internet do rozwijania swoich pasji. Sieć oferuje im nie tylko gry, ale też np. możliwość robienia cyfrowych eksperymentów ze zwierzÄ™tami czy współtworzenia artykułów w Wikipedii.

Jak pokazujÄ… przykÅ‚ady z Hiszpanii i Norwegii wprowadzona zbyt szybko, caÅ‚kowita rezygnacja z papierowych podrÄ™czników może być bardzo nietrafionÄ… decyzjÄ…. Z kolei Dalida van Dessel  (specjalistka ds. edukacji w holenderskim Instytucie Wizji i Fonii) opowiedziaÅ‚a o tym, jakie warunki powinien speÅ‚niać e-podrÄ™cznik, aby zaakceptowali go nauczyciele i uczniowie. Natomiast minister administracji i cyfryzacji MichaÅ‚ Boni podczas swojego wystÄ…pienia poinformowaÅ‚, że w 2012 roku na pilotażowy program „Cyfrowa szkoÅ‚a” w budżecie paÅ„stwa przeznaczonych jest 50 mln zÅ‚otych. – Chcemy by problem byÅ‚ ujÄ™ty caÅ‚oÅ›ciowo. Dlatego mówimy o e-szkole, e-nauczycielu, e-uczniu i e-podrÄ™czniku.

Debata organizowana byÅ‚a w ramach akcji „SzkoÅ‚a z klasÄ… 2.0″, prowadzonÄ… przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „GazetÄ™ WyborczÄ…”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Komentarz zostanie dodany po zatwierdzeniu przez administratora