Open Access Sprint – weź udział!

Czy jako student masz problem z dostępem do materiałów i publikacji naukowych? Czy chciałbyś żeby były one dostępne bez bez konieczności czekania na wypożyczenie w bibliotekach? Czy chcesz mieć możliwość łatwego ich przeszukiwania i przetwarzania? A może masz już pomysł jak to zmienić na Twojej uczelni?

Zapraszamy wszystkich zainteresowanych tematem otwierania dostępu do materiałów naukowych do wzięcia udziału w Open Access Sprint! To inicjatywa polegająca na tworzeniu materiałów graficznych i tekstowych w ekspresowym tempie. 25 listopada w państwomiasto przy ul. Andersa 29 w Warszawie studenci, doktoranci, graficy i doświadczeni eksperci zajmujący się otwartością spotkają się, aby zastanowić się jak najlepiej promować ideę Otwartego Dostępu na uczelniach w całej Polsce. Powstaną ulotki, plakaty i infografiki, które pomogą w organizowaniu akcjach informacyjnych i edukacyjnych.
Sprint jest kontynuacją działań Centrum Cyfrowego związanych z otwartością w nauce. W połowie października w naszej siedzibie odbyły się warsztaty „Open Access. Wstęp wolny do nauki”, na których wspólnie zastanawialiśmy się jakie korzyści przynosi studentom i doktorantom Otwarty Dostęp. Najbardziej palącą kwestią wg uczestników okazał się brak materiałów, które w prosty i klarowny sposób tłumaczą korzyści płynące z otwierania nauki oraz trudność z dostępem i brak informacji, o tym gdzie szukać tych, które są już dostępne w trybie Open Access.
Dlatego w trakcie Sprintu zrealizujemy jedną z propozycji rozwiązań tych problemów, która powstała w trakcie warsztatów. Zostaną zaprojektowane wlepki i zakładki do książek dostępnych w bibliotekach uczelnianych. Wspólnie chcemy zastanowić się jak rozwinąć ten pomysł w ogólnopolską kampanię.
Termin: 25 listopada 2013, godz. 10-17

Miejsce: Państwomiasto, sala konferencyjna

Weź udział w wydarzeniu. Wypełnij formularz zgłoszeniowy

infografika_otwarta nauka
 
 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Komentarz zostanie dodany po zatwierdzeniu przez administratora