Raport „Edukacja zdalna w czasie pandemii. Edycja II”
Prezentujemy raport, który jest podsumowaniem doświadczeń nauczycielek i nauczycieli z edukacji zdalnej, prowadzonej od marca do początku października 2020.
Raport powstał w wyniku kontynuacji badań zrealizowanych na samym początku pandemii – w marcu i kwietniu 2020 r. W pierwszej edycji chcieliśmy dowiedzieć się z jakimi problemami mierzyli się nauczyciele tuż po niespodziewanym i nieplanowanym przejściu szkoły w tryb zdalny.
Drugą edycję badania prowadziliśmy od sierpnia do początku października bieżącego roku. Dzięki niej sprawdziliśmy, co zmieniło się w polskiej szkole od tamtego czasu, jakie wsparcie otrzymali nauczyciele, jakie kompetencje zdobyli, jak poradził sobie w ich opinii system edukacji.
Tym razem, oprócz nauczycieli szkół podstawowych, zdecydowaliśmy się zaprosić do badania również nauczycieli szkół średnich i branżowych. Dostaliśmy odpowiedzi od ponad 700 nauczycieli i nauczycielek.
Czy udało się rozwiązać problemy związane ze sprzętem i brakiem internetu? Czy uczenie zdalne przestało zajmować tyle czasu, a metody oceniania stały się bardziej adekwatne? Jakich narzędzi i materiałów nauczyciele używali, a czego im brakowało?
Z pełną treścią drugiej edycji raportu o zdalnej edukacji można zapoznać się tutaj: https://bit.ly/3kXWHae
Oto kilka ciekawych wątków przedstawionych w raporcie: