Czatbot „Edzia” odpowie na pytania nauczycieli dotyczące zdalnej edukacji

grafika_chatbot_1200x628
Tytuł: grafika_chatbot_1200x628
Autor: Alicja Broda, Centralny Dom Technologii

Chatbot “Edzia” to wirtualny asystent, który wie, jakie narzędzie pomoże udostępnić widok ekranu, a jakiego użyć do rozmów z uczniami. Podpowie, co zrobić, kiedy nie wszyscy uczniowie mają dostęp do komputerów lub nie wiadomo, jak ocenić pracę z matematyki.

Wystarczy, że nauczyciel lub nauczycielka wpisze pytanie, a chatbot wyświetli na ekranie odpowiedź, odeśle także do stron ze sprawdzonymi informacjami, tutorialami i scenariuszami lekcji. Pytania mogą dotyczyć narzędzi używanych do edukacji zdalnej, wsparcia metodycznego, materiałów edukacyjnych czy sposobu organizacji zajęć. Edzia zna się także na prawie autorskim i ochronie wizerunku. Będzie pełniła rolę dobrze poinformowanej koleżanki lub kolegi, wspierających nauczycieli linkami i dobrymi pomysłami.

Presja czasu, dziesiątki, setki pytań, stres i potrzeba odpowiedzi z wiarygodnego źródła o każdej porze dnia i nocy to trudne doświadczenia nauczycieli, uczniów i rodziców z ostatnich kilku tygodni związane z rewolucją dziejącą się w szkołach a właściwie poza nimi – w sieci. Edzia jest odpowiedzią na palącą potrzebę i udziela odpowiedzi po dwóch kliknięciach myszką – mówi Agnieszka Bilska, edukatorka i Superbelferka RP, trenerka Fundacji Szkoła z Klasą

Nauczyciele zostali postawieni w bardzo trudnej sytuacji. Od początku pandemii towarzyszy im niepokój o najbliższą przyszłość. Chcieliśmy, aby mieli oni łatwy dostęp do informacji z różnych dziedzin i mogli poczuć się trochę pewniej. Dba o to zespół doświadczonych edukatorów i nauczycieli – Aleksandra Czetwertyńska, Centrum Cyfrowe

COVID-19 dotknął wiele sfer naszego życia, dlatego tym bardziej cieszymy się, że jako IBM możemy pro-bono pomóc wspierać instytucje edukacyjne, dzieląc się technologią AI i świadcząc usługi, w ramach inicjatyw na rzecz budowania wspólnego dobra z naszymi kluczowymi w tym obszarze partnerami z sektora NGO – powiedział Piotr Beńke, CTO IBM

Chatbot przeszedł już fazę testów, ale z każdym zadanym pytaniem będzie działał coraz sprawniej i uczył się rozwiązywać kolejne problemy. Opiera się bowiem na technologii IBM Watson Assistant czyli algorytmie, który korzysta z technik uczenia maszynowego, sieci neuronowych oraz baz referencyjnych. Dzięki wbudowanym mechanizmom sztucznej inteligencji i wyszukiwania informacji, poprzez chmurę publiczną IBM, natychmiast udziela odpowiedzi w trybie online.

Dodatkowo chatbot będzie cały czas aktualizowany o nowe zagadnienia. Edukacja zdalna to nie tylko chwilowe rozwiązanie na czas pandemii, a raczej niezbędny element systemu szkolnego, który będzie coraz chętniej wykorzystywany, a  chatbot Edzia będzie niosła niezbędną pomoc w jej wdrażaniu.

Chatbot “Edzia” jest już dostępny na stronach partnerów projektu i tam też można z nią porozmawiać:

Centrum Cyfrowe: https://centrumcyfrowe.pl/spoled/

Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog https://cyfrowydialog.pl

Fundacja Szkoła z Klasą https://www.szkolazklasa.org.pl/

Centrum Edukacji Obywatelskiej https://blog.ceo.org.pl/edukacja-zdalna/

Centralny Dom Technologii edukacjawsieci.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Komentarz zostanie dodany po zatwierdzeniu przez administratora