Jak polskie instytucje kultury radzą sobie w czasie pandemii? | premiera raportu

12 kwietnia, 15_00 premiera raportu online (1)
Tytuł: 12 kwietnia, 15_00 premiera raportu online (1)

Jak polskie instytucje kultury radzą sobie w czasie pandemii?  O to zapytaliśmy ich pracowników i pracownice.   W wydanym właśnie raporcie “Kultura w pandemii. Doświadczenie polskich instytucji kultury” sprawdzamy, jakie zmiany w funkcjonowaniu instytucji kultury w Polsce – zarówno w organizacji pracy, jak i ofercie dla publiczności – spowodowała pandemia COVID-19.

 

⏰ KIEDY? 12 kwietnia, g. 15:00

?‍? GDZIE? Spotkanie odbędzie się na Zoom, ale możecie je także obejrzeć na fanpage’u Centrum na Facebooku

REJESTRACJA [kliknij, by zarejestrować się na spotkanie]

 

O sytuacji polskich instytucji kultury w czasie pandemii porozmawiamy z:

  • Rafałem Wiśniewskim – dyrektorem Narodowego Centrum Kultury;
  • Olgą Wysocką – dyrektorką Zachęty – Narodowej Galerii Sztuki;
  • Aleksandrą Szymańską – dyrektorką Instytutu Kultury Miejskiej w Gdańsku
  • Marią Wierzbicką i Anną Buchner – realizatorkami badania “Kultura w pandemii”
  • Natalią Ceterą – specjalistką Pracowni Otwierania Kultury w Fundacji Centrum Cyfrowym i koordynatorką badania;
  • Spotkanie poprowadzi Aleksandra Janus – dyrektorka Fundacji Centrum Cyfrowe.

 

Wspólnie z gośćmi zastanowimy się:

❓  Z czego wynikają wyzwania związane z działalnością online i pracą zdalną w instytucjach kultury?
Co jest najpopularniejszym narzędziem pracy zdalnej w instytucjach kultury? Telefon. Narzędzia do planowania i do zarządzania projektami jak Trello właściwie nie są używane. Pracę stacjonarną przeniesiono 1:1 online, zamieniając spotkania na żywo na kilkugodzinne wideokonferencje. Co instytucje mogą więc zrobić, by odciążyć pracowników i wprowadzić projektowy sposób pracy online?

❓  Jak nie zmarnować ponad rocznej pracy nad ofertą online przygotowaną przez instytucji kultury i nie stracić nowo zdobytej widowni?
Pracownicy instytucji kultury wykonali ogrom pracy, tworząc ofertę online dla publiczności. Niezależnie od wielkości i lokalizacji instytucje publiczne uzyskały nagle ogólnopolski zasięg i widownię. Streamingi i działania online sprawiły, że dostęp do oferty kulturalnej stał się o wiele łatwiejszy dla osób z niepełnosprawnościami i mieszkających poza aglomeracjami. To ogromna szansa i kapitał, którego nie powinniśmy zaprzepaścić.

❓  Kim właściwie jest nasz widz i czemu powinniśmy go poznać, a nie jedynie sobie wyobrazić?
Choć może to dziwić, wiele instytucji kultury nie jest pewnych, kim jest ich odbiorca i jakie są jego oczekiwania. Jak poznać widzów i stworzyć ofertę odpowiadają na ich potrzeby – dostosować temat, dobrać narzędzia i zaplanować promocję?

Raport “Kultura w pandemii. Doświadczenie polskich instytucji kultury”

W raporcie “Kultura w pandemii. Doświadczenie polskich instytucji kultury” przedstawiamy wyniki badań prowadzonych jesienią i zimą 2020/2021, w których sprawdziliśmy, jakie zmiany w funkcjonowaniu instytucji kultury w Polsce – zarówno w organizacji pracy, jak i ofercie dla publiczności – spowodowała pandemia COVID-19

Stawiamy również pytania o to, z czego wynikają wyzwania związane z działalnością online i pracą zdalną, z którymi mierzą się pracownice i pracownicy instytucji kultury. Jesteśmy bowiem przekonani, że nowe sposoby działania i praktyki wypracowane w czasie pandemii mogą zostać z nami na dłużej.

[przeczytaj raport]

Możliwość komentowania została wyłączona.

Komentarz zostanie dodany po zatwierdzeniu przez administratora