Otwartość w planie
Za nami drugi zjazd Spółdzielni Otwartej Edukacji. Lekcja wychowawcza. Tym razem grupa nauczycieli uczestniczących w projekcie miała jeden cel: wypracować tematy materiałów na lekcje wychowawcze, nad którymi będą pracować na następnych zjazdach.
SkupiliÅ›my siÄ™ na czterech obszarach tematycznych, którymi zajmÄ… siÄ™ na uczestnicy w czasie kolejnych spotkaÅ„: komunikacji, szkolnej przestrzeni, pracy grupowej i sztuce w wychowaniu. DziÄ™ki warsztatom przeprowadzonym przez AleksandrÄ™ Saczuk i MichaÅ‚a SzelÄ…ga ze SzkoÅ‚y z klasÄ… przeprowadzonym wedÅ‚ug metody Design Thinking tematy zostaÅ‚y dopracowane. W ich czasie udaÅ‚o siÄ™ również porozmawiać o ważnych wartoÅ›ciach, z którymi chcemy pracować, o wspólnych celach i zróżnicowanych potrzebach.Â
Ten zjazd okazał się dużym wyzwaniem, dopracowanie pomysłów, wybór konkretnych narzędzi, rozdzielenie ról i wypracowanie metody dalszej pracy, nie było łatwe. Na szczęscie, dzięki wyjątkowym uczestnikom, udało się wykonać duży, ważny krok do przodu, który przybliżył nas do wspólnego celu.
Metoda SpołEd zakłada, że uczestnicy tworzą swoje zasoby wspólnie w grupach, wykorzystując moc współpracy. Dlatego też etap planowania jest wyjątkowo ważny i poświęcamy na niego dużo czasu.
Przed nami jeszcze dwa zjazdy, który spędzimy tworząc materiały, ale również rozmawiając, wspierając się nawzajem, nawiązując więzi, myśląc o lepszej otwartej edukacji.
Ponieważ SpołEd to nie tylko nowe materiały (w tym przypadku przeznaczone na lekcje wychowawcze), ale również relacje, uczenie się i niekończąca się przygoda.
Dodaj komentarz