Platforma e-learningowa – szukamy wykonawcy
W ramach projektu „Spółdzielnia otwartej edukacji w bibliotece” realizowanego przez zespół Otwartej edukacji szukamy wykonawcy prac związanych z przeniesieniem naszego kursu „Otwarta edukacja w praktyce” na wybraną platformę e-learningową i dostosowaniem go do potrzeb bibliotekarzy i bibliotekarek.
Zakres prac:
- przeniesienie (w tym warstwy graficznej i architektury informacji) kursu “Otwarta edukacja w praktyce” (https://spoledkurs.centrumcyfrowe.pl/, repozytorium kodu i wszystkich treści zawartych w kursie: https://github.com/spoledkurs/spoledkurs.github.io) na wybraną platformę e-learningową.
- wymagania wobec platformy e-learningowej:
- platforma i wtyczki na wolnej licencji (np. BSD, GNU GPL).
- automatyzacja opisu licencji zasobów (działający jak opis grafik na tej stronie: https://centrumcyfrowe.pl/czytelnia/ – udostępniamy kod tego rozwiązania)
- dostępność na poziomie WCAG 2.0 AA (http://www.fdc.org.pl/wcag2/)
- zgodność z przepisami RODO (przy rejestracji będzie konieczność podania m.in nr PESEL) – zapisy na kurs mogą być realizowane w oparciu o osobną stronę, która będzie generowała loginy, a dane osobowe będą przechowywane poza platformą
- lista kursów (na razie do ukrycia)
- możliwość obejrzenia treści kursu bez konieczności logowania
- możliwość ściągnięcia wszystkich treści kursu w jednym pliku (PDF)
- możliwość elastycznego ustawienia etapów kursu wg. dat (np. 2-tygodniowe bloki) lub “pracy we własnym tempie”
- możliwość podzielenia uczestników kursu na grupy
- możliwość komunikowania się uczestników kursu między sobą (wszyscy zarejestrowani lub w ramach zamkniętych grup)
- panel administracyjny:
- dla kierownika kursu: możliwość otrzymywania wiadomości od mentorów i uczestników
- dla kierownika kursu: wysyłanie zbiorczych wiadomości z poziomu platformy i mailowo – np. “początek kolejnego etapu kursu”
- dodawanie “aktualności” widocznych dla wszystkich
- dostęp do raportów z pracy mentora (przygotowywanych przez mentorów)
- dostęp do statystyk aktywności uczestników i mentorów
- dostęp do wszystkiego poza prywatnymi wiadomościami
- panel mentora/nauczyciela:
- możliwość przypisania mentora do grupy/grup
- profil mentora
- możliwość indywidualnego oceniania wykonanych zadań
- możliwość monitorowania postępu (wykonanych zadań/ukończonych modułów) poszczególnych uczestników
- możliwość zatwierdzania ukończenia kursu przez poszczególnych uczestników
- dostęp do raportów zbiorczych
- możliwość wysyłania wiadomości bezpośrednich do uczestników w ramach platformy oraz wiadomości mailowych
- forum mentorów
- formularz raportu z pracy mentora
- widzi, co się zmieniło od poprzedniego logowania (np. sprawozdania i poprawki do nich, wiadomości, komentarze) – powiadomienia też mailowe
- panel uczestnika kursu:
- możliwość wysłania wiadomości do mentora, kierownika i innych uczestników (w ramach platformy)
- profil uczestnika (widoczny dla wszystkich uczestników edycji)
- widzi swój postęp (ile zrobił, ile zostało)
- informacja o liczbie osób, które rozpoczęły kurs/ukończyły go (możliwa do ukrycia)
- 2 ścieżki (część modułów wspólna) – bibliotekarze i bibliotekarze szkolni
- możliwość tworzenia wersji językowych
- możliwość dodawania różnych typów ćwiczeń (w tym interaktywnych)
- możliwość dodawania treści/ćwiczeń z zewnętrznych narzędzi (możliwość tworzenia wariantów ćwiczeń)
- generowanie raportów dotyczących uczestników i ich aktywności, np.:
- ile osób w jakim wieku mamy zapisanych (podanie wieku będzie wymagane przy rejestracji)
- liczba logowań
- czas spędzony na kursie
- wykonane zadania
- możliwość dodawania stron w menu (tak jak mamy teraz “o projekcie” czy “zasoby”)
- możliwość dodawania kolejnych elementów w zakładce “zasoby”
- zarządzanie edycjami (np. “nowe forum” – stare dostępne dla użytkowników z danej edycji, ale dane mentorów zostają)
- strona w pełni responsywna
- uzupełnienie platformy o dodatkowe funkcjonalności w okresie utrzymania (po uzgodnieniu z wykonawcą)
- platforma będzie zainstalowana na serwerze zamawiającego
- liczba osób jednocześnie biorących udział w kursie: min. 350
Okres realizacji:
- sierpień-wrzesień 2019 – prace programistyczne
- październik 2019 – wstępny odbiór, konfiguracja użytkowników, wgrywanie danych
- listopad 2019 – testy akceptacyjne (UAT),
- grudzień 2019 – odbiór prac.
- styczeń 2020-czerwiec 2022 – utrzymanie i wprowadzanie bieżących poprawek.
Oferta powinna zawierać:
- oszacowanie kosztu prac w okresie sierpień-grudzień 2019
- nazwę i link do proponowanej platformy oraz próbkę umieszczonych na niej danych pochodzących z kursu https://spoledkurs.centrumcyfrowe.pl/.
Oferty proszę przesyłać drogą mailową na adres kwerner@centrumcyfrowe.pl do 26.07.2019 r.
Tytuł: FE_POPC_poziom_pl-1_rgb