Warsztaty SpołEd

Rozwiń swoje kompetencje cyfrowe

dowiedz się więcej

O projekcie

W ramach projektu Spółdzielnia Otwartej Edukacji w bibliotece organizujemy warsztaty z kompetencji cyfrowych, w tym tworzenia i korzystania z otwartych zasobów edukacyjnych.

Do udziału w warsztatach zapraszamy osoby pełnoletnie, a w szczególności nauczycielki/li, bibliotekarki/rzy, edukatorki/ów i wszystkie inne osoby zainteresowane poszerzeniem swoich umiejętności.

Trenerzy i trenerki prowadzący szkolenia są pracownikami bibliotek, szkół i innych instytucji kultury.

Udział w warsztatach jest bezpłatny. Warunkiem udziału jest wypełnienie i przekazanie prowadzącym warsztaty formularza rekrutacyjnego [zobacz wzór formularza w pdf].

Warsztaty

↓ Warsztaty, które odbyły się w ostatnich miesiącach ↓

Data Temat Prowadząca/y
19.05.2022 Zasady ruchu w internecie, czyli podstawy cyberbezpieczeństwa Ewa Witkowska
13.05.2022 Rozszerzona i wirtualna rzeczywistość w wystawiennictwie Urszula Kondraciuk
[pobierz materiały z warsztatów]
12.05.2022 Bezpłatne narzędzia do tworzenia wystaw wirtualnych oraz elementów rozszerzonej rzeczywistości w wystawach tradycyjnych
11.05.2022 Gdzie znaleźć i jak wykorzystać darmowe grafiki, obrazy i modele 3D z zasobów instytucji kultury
21.02.2022 Jak weryfikować informacje? Fake news, deep fake, bańka informacyjna Anna Walkowiak-Osowska
27.01.2022 Grafika dla każdego, czyli Canva i Genially bez tajemnic. Agnieszka Kajdaniak
25.01.2022 Genealogia w internecie Andrzej Dominowski
25.01.2022 Działam w sieci, czyli jak stworzyć darmową stronę w internecie. Google Sites, Wakelet i Sutori dla początkujących. Agnieszka Kajdaniak
25.01.2022 Wirtualne półki i aplikacje webowe do umieszczania publikacji w sieci Agnieszka Kaczmarek
24.01.2022 Jak organizować pracę swoją i zespołu. Trello dla początkujących Agnieszka Kajdaniak
20.01.2022 Jak weryfikować informacje? Fake news, deep fake, bańka informacyjna Anna Walkowiak-Osowska
19.01.2022 Jak weryfikować informacje? Fake news, deep fake, bańka informacyjna Anna Walkowiak-Osowska
19.01.2022 Flipbook – jak tworzyć e-publikacje? Agnieszka Kaczmarek
10.12.2021 Retusz zdjęć i projektowanie szablonów materiałów graficznych
– GIMP i Canva
Witold Dąbrowski
9.12.2021 Obróbka sesji zdjęciowej z wydarzeń – GIMP i My Camera
8.12.2021 GIMP i edycja zdjęć od podstaw
9.12.2021 Cyfrowe narzędzia przydatne przy tworzeniu drzewa genealogicznego Małgorzata Jaskólska-Zduńczyk
8.12.2021 Animacja kultury w sieci – narzędziownik animatora kultury Alicja Gryz-Wasil
6.12.2021 Promocja w mediach społecznościowych i nie tylko Marta Kostecka
3.12.2021 Copywriting i webwriting Marta Kostecka
22.11.2021 Canva, czyli komunikacja wizualna dobrze zrobiona Alicja Gryz-Wasil
17.11.2021 Canva, czyli komunikacja wizualna dobrze zrobiona Alicja Gryz-Wasil
15.09.2021 Tworzymy elektroniczne książeczki w Storybird i Storyjumper Ewa Barszczowska
14.09.2021 Tworzenie aplikacji w Learning Apps do wykorzystania na urządzeniach interaktywnych Ewa Barszczowska
13.09.2021 Jak założyć bloga? Pomysły na wartościowe blogi edukacyjne Ewa Barszczowska
14.09.2021 Zero/less waste: jak nadać przedmiotom nowe życie Sylwia Kubina-Mykytyn
28.07.2021 Cyfrowy dobrostan – jak świadomie i zdrowo korzystać z nowych technologii? Kornelia Mądry 
27.07.2021 Weryfikacja informacji w sieci, czyli o fake newsach i deep fake’ach Wioletta Piwowarska 
27.07.2021 Legalna grafika w mediach społecznościowych w teorii i praktyce Agata Olkowska 
26.07.2021
Prowadzenie fanpage na Facebooku. Prawdy i mity na temat zasięgów Wioletta Piwowarska
21.07.2021
O co chodzi w Design Thinking. Zaczynamy od podstaw dr Maciej Dowgiel
23.07.2021
Jak stworzyć nietypową postać literacką dzięki empatyzacji. Warsztat pisarski
24.07.2021
Rozwijanie historii z wykorzystaniem koncepcji “podróży Bohatera” Josepha Campbella i metody Design Thinking. Warsztat pisarski
22.07.2021
Cyberbezpieczeństwo. Poznaj dobre praktyki bezpiecznego korzystania z sieci Wioletta Piwowarska
22.07.2021
Jak rozmieścić informacje na stronie www, by użytkownik szybko się na niej odnalazł. Mapowanie treści w diagrams.net
Agata Olkowska
21.07.2021 Ciągle zapominasz o materiałach znalezionych w internecie? Metody porządkowania linków i zakładek Agata Olkowska
23.07.2021 Stwórz wystawę z elementami VR i AR: Bezpłatne narzędzia, dzięki którym dodasz do wystawy elementy rzeczywistości rozszerzonej i wirtualnej oraz eksponaty 3D Urszula Kondraciuk
21.07.2021 Stwórz wystawę z elementami VR i AR: Wykorzystanie rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistość na przykładzie istniejących wystaw wirtualnych
20.07.2021 Stwórz wystawę z elementami VR i AR: Gdzie znaleźć i jak wykorzystać darmowe grafiki, obrazy i modele 3D z zasobów instytucji kultury

Pełny ekran

wykorzystana ikona: Computer by Anil from the Noun Project

Mapa pokazuje ogólne rozmieszczenie warsztatów, żeby zobaczyć wszystkie warsztaty w danym obszarze należy przybliżyć podgląd.

Nasi trenerzy

Tomasz Adamowski – pedagog, dziennikarz, miłośnik starego kina. Przez blisko dwadzieścia lat związany ze szkolnictwem. Jest autorem programu nauczania dla klasy o profilu medialnym w V Liceum Ogólnokształcącym w Legnicy. Prowadził tam zajęcia z zakresu historii i realizacji filmu, dziennikarstwa, a także warsztaty teatrątralne. Obecnie związany z Legnicką Biblioteką Publiczną. W wolnych chwilach pisze opowiadania o zabarwieniu surrealistycznym.

Ewa Barszczowska – nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej oraz zajęć rozwijających kreatywność. Autorka kilkudziesięciu edukacyjnych gier komputerowych oraz wielu międzynarodowych projektów (głównie z zakresu edukacji matematycznej i informatycznej), m.in.: „Fun and games math”, „From drawing to programming”, „STEM for kids”. W wolnych chwilach tworzy szkolenia e-learningowe.

Jarek Basaj – nauczyciel języka polskiego. Wspiera rozwój kompetencji przyszłości u nauczycieli i dyrektorów w programie Mobilna Szkoła wydawnictwa Operon. Lider Filmoteki Szkolnej. Uhonorowany nagrodą Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Trener w projektach Lekcja:Enter, Asy Internetu, Cybernauci. Autor warsztatów dziennikarskich i filmowych dla młodzieży. Prowadzi Młodzieżowe Centrum Filmowe w szkolnej sali kinowej ZSB w Radomiu, którą stworzył razem z nauczycielami i uczniami. Z młodzieżą tworzy m.in. stronę: www.filmowy.radom.pl

Małgorzata Bazan – trenerka z zakresu kompetencji cyfrowych i medialnych. Ekspertka Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w zakresie działań szkoleniowo-cyfrowych. Metodyczka w ogólnopolskim projekcie edukacyjnym Cybernauci, członkini Komitetu Głównego Olimpiady Cyfrowej. Autorka kilkudziesięciu programów edukacyjnych, programów szkoleń, kursów i opracowań edukacyjnych — metodycznych, medioznawczych, cyfrowych, filmowych. Prowadzi szkolenia w projekcie „Biznes w Internecie” i zajmuje się facylitacją firm w zakresie rozwiązań cyfrowych.

Agata Bogucka – bibliotekarz, trener. Od 2017 roku pracuje w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Głogowie. Prowadzi w bibliotece zajęcia dla osób dorosłych – kursy komputerowe, zajęcia Akademia Umysłu. Jako trener brała udział w projekcie „O finansach w bibliotece”, prowadziła cykl pokazów filmów dokumentalnych „Ninateka w bibliotece”.  Interesuje się tematyką OZE, zagadnieniami skutecznego uczenia się, neurodydaktyką i uczeniem się języków obcych.

Monika Bryzek – bibliotekarka w Gminnej Bibliotece Publicznej im. Ambrożego Grabowskiego w Kętach. Prowadzi kursy z obsługi komputera, urządzeń mobilnych i różnorodnych usług internetowych dla osób dorosłych oraz zajęcia z podstaw programowania i robotyki dla dzieci. Trener kompetencji cyfrowych w takich projektach jak „Lokalny Klub Kodowania”, „Małopolski Klub Kodera”, „Małopolski eSenior”, „Zaprogramuj Przyszłość”, „Regionalny Festiwal Kodowania”, „Latarnicy Polski Cyfrowej” oraz Mobilny Doradca Sektora 3.0.

Witold Dąbrowski – zajmuje się projektowaniem graficznym, ilustracją i sztukami wizualnymi. Absolwent Grafiki na ASP w Warszawie i IKP UW. Brał udział w kilku wystawach zbiorowych i indywidualnych począwszy od roku 2015. Działa społecznie i artystycznie na Osiedlu Jazdów. Pracuje jako projektant graficzny i ilustrator od ponad 5 lat. Oprócz tego od ponad półtora roku pra­cuje w Bibliotece dla Dzieci i Młodzieży przy ul. Tyniec­kiej w Warszawie, gdzie pro­wadzi kursy związane z pro­jekto­wa­niem graficz­nym, histo­rią desi­gnu i ob­sługą pro­gra­mów gra­ficz­nych.

Andrzej Dominowski – nauczyciel dyplomowany (historia, wiedza o społeczeństwie, etyka, geografia) oraz trener w projektach dotyczących bezpieczeństwa w sieci i technologii informacyjno-komunikacyjnych. Łączy w sobie humanistyczne wykształcenie z informatyczną pasją. Uwielbia dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem, motywować do rozwoju oraz samemu uczyć się od innych. Bada i popularyzuje historię swojej małej ojczyzny. Pasjonat literatury faktu, podróży oraz wyszukiwania informacji.

Maciek Dowgiel – doktor nauk humanistycznych. Kulturoznawca. Trener edukacji filmowej i medialnej. Certyfikowany trener kompetencji cyfrowych (certyfikat Facebook Freeformers). Absolwent podyplomowych studiów dziennikarskich, zarządzania kulturą i Gender Studies. Wiceprzewodniczący prezydium Olimpiady Wiedzy o Filmie i Komunikacji Społecznej. Założyciel Pracowni Filmoznawczej i Medioznawczej. Autor kilkuset opracowań, artykułów i scenariuszy lekcji związanych z edukacją filmową i medialną.

Bartłomiej Ferenc – świeżo upieczony inżynier informatyki, elektronik i informatyk z zamiłowania. Czynny wolontariusz od wielu lat, trener kompetencji cyfrowych dla osób dorosłych – Latarnik Polski Cyfrowej Równych Szans, Trener projektu E-Mocni. Pasjonat nowych technologii i gadżetów, poszukujący możliwości zastosowania ich we wszystkich dziedzinach życia.

Izabella Ferenc – wolontariuszka, pedagog, trener kompetencji cyfrowych, trener ABC przedsiębiorczości, Mobilny Doradca Sektora 3.0, absolwentka Akademii Edukacji Antydyskryminacyjnej, od wielu lat współpracująca z fundacjami i stowarzyszeniami działającymi głównie na rzecz wspierania rozwoju kompetencji cyfrowych.

Alicja Gryz-Wasil – animatorka kultury, edukatorka, trener/szkoleniowiec. Magister dziennikarstwa, z zawodowym doświadczeniem w biznesie. Od ponad 8 lat związana z instytucjami kultury. Pracowała w Centrum Aktywności Lokalnej w Pionkach, a od 2017 roku kieruje działem edukacji kulturalnej w Miejskim Ośrodku Kultury „Amfiteatr” w Radomiu. Za największe sukcesy zawodowe uważa powstanie Pracowni Nowych Mediów oraz koordynację projektu Radomskie Kadry Kultury. W 2021 r. otrzymała nagrodę Mazowieckiego Programu Edukacji Kulturalnej za społeczne działania twórcze w kategorii KONSEKWENTNE DZIAŁANIA TWÓRCZE.

Paulina Haratyk – badaczka, trenerka i organizatorka projektów filmowych oraz edukacyjnych. Z wykształcenia filmoznawczyni i antropolożka kultury. Przez 6 lat sprawowała opiekę merytoryczną i koordynowała przeznaczony dla nauczycieli projekt Akademia Nowe Horyzonty w Stowarzyszeniu Nowe Horyzonty. Pracowała także m.in. w Fundacji Sztuk Wizualnych i FINA. Pisze pracę doktorską na UJ na temat kina amatorskiego oraz form uczestnictwa i animacji kultury w okresie PRL-u. Autorka projektu https://filmamatorski.pl.

Małgorzata Jegier – aktywny nauczyciel informatyki, plastyki, techniki i etyki z ponad 20-letnim stażem. Emisariusz Bezpiecznego Internetu. Trener w projektach edukacyjnych, m.in: „Lekcja Enter”, „Cybernauci”, „Cyfrowobezpieczni”, „Latarnicy 2020”. Uczestnik wielu programów edukacyjnych, np.: Aktywna Edukacja, Zaprogramuj przyszłość, Centrum Mistrzostwa Informatycznego. Współpracuje z bibliotekami i fundacjami działającymi na rzecz rozwijania kompetencji cyfrowych. Prowadzi szkolenia z zakresu wykorzystania zasobów Internetu i TIK.

Agnieszka Kaczmarek – z zamiłowania społecznik, z pasji bibliotekarz. Zawodowo związana z MBP w Ostrowi Mazowieckiej. Pozyskuje środki zewnętrzne na projekty promujące region przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii. Prowadzi warsztaty i szkolenia m.in. z rozwoju kompetencji cyfrowych. Podejmuje prace publikatorsko – wydawnicze. Pomysłodawczyni projektu promującego bookcrossing pt. „Biblioteka pod chmurką” i „Photon na start” z programowania dla dzieci oraz gry mobilnej „Moja Ostrów”. W wolnym czasie podróżuje, mając na uwadze, że nic nie jest dane na zawsze.

Agnieszka Kajdaniak – absolwentka Wydziału Prawa i Administracji UAM w Poznaniu, specjalista ds. pozyskiwanie środków unijnych. Od 7 lat zatrudniona w Bibliotece Publicznej Miasta i Gminy w Murowanej Goślinie. Prowadzi szkolenia z zakresu obsługi programów i aplikacji internetowych, otwartych zasobów, wolnych licencji, tworzenia grafik. Autorka i zarazem koordynator projektów dla dzieci i młodzieży, osób dorosłych oraz infrastrukturalnych. Współautorka licznych artykułów prasowych poświęconych pracy w bibliotece.

Marcin Karwowski – dr n. hum. w dziedzinie informatologii, dyplomowany infobroker, coach i trener. Ma doświadczenie także jako koordynator projektów, menedżer i konsultant biznesowy. Dyrektor biblioteki i koordynator kilkunastu projektów w Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę i Stowarzyszeniu POZYTYWNI. Prowadzi szkolenia m.in. z zakresu cyberbezpieczeństwa, profesjonalnego wyszukiwania informacji, wdrażania narzędzi, prowadzenia działań edukacyjnych, rozwojowych i kulturalnych online oraz kompetencji miękkich.

Urszula Kondraciuk – specjalista ds. digitalizacji i upowszechniania dziedzictwa kulturowego w Regionalnej Pracowni Digitalizacji w Centrum Spotkań Europejskich „Światowid” w Elblągu. Absolwentka kierunku ochrona dóbr kultury na UMK w Toruniu oraz International Heritage Visualisation w Glasgow School of Art. Pasjonatka wykorzystywania nowoczesnych technologii do prezentacji dziedzictwa kulturowego oraz twórczego wykorzystywania efektów jego digitalizacji.

Marta Kostecka – edukatorka, pasjonatka nowych technologii oraz profesjonalna odbiorczyni kultury. Obecnie pracuje w bibliotece publicznej, gdzie zajmuje się promocją. Pracowała też w bibliotekach szkolnych i akademickiej oraz uczyła języka polskiego. Interesuje się literaturą i kulturą, nauczaniem i uczeniem się oraz technologiami i nowymi mediami. Specjalizuje się w edukacji cyfrowej i medialnej.

Sylwia Kubina-Mykytyn – trenerka i doradczyni ds. nowych technologii dla organizacji pozarządowych.

Kornelia Mądry – zainteresowana i wykształcona w kierunku multimediów i sztuk wizualnych. Na dwuletnim kursie w Business Academy Aarhus w Danii uczyła się researchu, metod UX, projektowania interfejsów, typografii oraz programowania front-end. Edukatorka i graficzka. Dociekliwie przygląda się wpływowi nowych technologii na człowieka. Lubi koty, ciekawe historie, stare zdjęcia i drzemki.

dr Anna Michniuk – pedagożka, psycholożka, wykładowca akademicki. Zajęcia z szeroko rozumianej edukacji medialnej, dla różnych grup wiekowych, prowadzi od siedmiu lat. Autorka książki „Nowe media w polskiej szkole – obecność i zastosowanie” oraz kilkunastu artykułów naukowych i popularno-naukowych. W wolnych chwilach tworzy edukacyjne filmy dla dzieci, które udostępnia na YouTube (kanał „Ciocia Ania”). Fanka górskich wycieczek.

Paulina Milewska – specjalistka ds. promocji, animatorka czytelnictwa, bibliotekarka. Obecnie pracuje w Centrum Informacyjno-Bibliotecznym UM w Łodzi jako spec. ds. marketingu oraz w organizacji pozarządowej – członkini zarządu Fundacji Fenomen, koordynatorka projektów z zakresu kultury. Od 2020 r. członkini Stow. Labib. Pomysłodawczyni i realizatorka kampanii Odjazdowy Bibliotekarz (od 2010 r.), Fenomenalna Biblioteka (od 2016 r.). Prowadzi facebook’ową grupę dla bibliotekarzy „PRomocja w bibliotece”.

Agata Olkowska – doktorantka na studiach z zakresu bibliologii i informatologii na UMK w Toruniu. Wieloletnia członkini Koła Naukowego Specjalistów Informacji. Zainteresowania badawcze: kompetencje cyfrowe, języki informacyjno-wyszukiwawcze, architektura informacji. Trenerka w projektach edukacji cyfrowej dla nauczycieli i kadry akademickiej. Prowadzi zajęcia z technologii informacyjno-komunikacyjnej, wyszukiwania informacji, promocji w mediach społecznościowych. Freelancer w obszarze marketingu internetowego.

dr Maciej Pabisek – nauczyciel w krakowskim liceum; jako trener oświaty wspiera m.in. takie projekty edukacyjne jak: Szkoła dla Innowatora (CEO), SpołEd – lekcja wychowawcza (Centrum Cyfrowe); Profesjonalny Polonista (UJ); autor rozprawy nt. motywu podróży we współczesnej literaturze polskiej W stronę pułapki, i kilkudziesięciu artykułów propagujących nowoczesne metody nauczania; autor scenariuszy zajęć, nagradzanych m.in. przez Ministerstwo Energii czy Ministerstwo Środowiska; współautor podręczników do języka polskiego Lustra świata. [fot. A. Banaś]

Wioletta Piwowarska – trenerka kompetencji cyfrowych. Od 6 lat współpracuje z fundacjami i stowarzyszeniami z całego kraju działającymi na rzecz wspierania rozwoju kompetencji cyfrowych. Od 8 lat jest związana z organizacjami pozarządowymi. Od 2 lat jest prezeską Fundacji PasjoDzielnia. W pracy trenerskiej specjalizuje się w zagadnieniach dotyczących cyberbezpieczeństwa, marketingu społecznościowego oraz kreowania wizerunku w sieci.

Monika Schmeichel-Zarzeczna – trenerka, bibliotekarka. Zawodowo związana z MBP w Lublinie. Trenerka kompetencji cyfrowych w ogólnopolskich programach tj. „Lekcja:Enter”, „Bardzo Młoda Kultura”, „Biblioteka Online”, „Re-Animuj się!”. Członkini Stowarzyszenia LABiB, ambasadorka EPALE, stypendystka Ministra KiDN. Realizuje autorski projekt “Biblioteka Aplikacji”, którego celem jest wsparcie pracowników instytucji kultury w nauce korzystania z narzędzi cyfrowych potrzebnych do działań organizacyjnych, edukacyjnych lub animacyjnych. .

Ewa Stęplewska – pedagog, wolontariuszka, trenerka, od lat współpracująca z organizacjami działającymi na rzecz poprawy kompetencji cyfrowych i edukacji obywatelskiej. Prowadzi treningi i tutoring rozwojowy. Była m.in. Latarniczką Polski Cyfrowej i edukatorką Bezpiecznej Szkoły Cyfrowej w projekcie Cyfrowobezpieczni.pl. Przez 2 lata w swoim mieście – Dąbrowie Górniczej działała jako animatorka w projekcie budżetu partycypacyjnego dotyczącym edukacji obywatelskiej. Jest szczęśliwą babcią, miłośniczką fotografii, treningu ciała metodą Feldenkraisa.

Olga Topolewska – nauczyciel konsultant w Centrum Edukacji Nauczycieli w Białymstoku. Organizuje i prowadzi stacjonarne i zdalne warsztaty, kursy, konferencje oraz sieci współpracy i samokształcenia z zakresu: bibliotekarstwa szkolnego, literatury, informacji (zasoby OZE), narzędzi TIK. Założycielka serwisu „Bibservis Bibliotek Szkolnych Podlasia”, redaktorka witryny „Podlaska Platforma Edukacyjna”. W latach 2009 – 2019 pełniła funkcję prezesa białostockiego Oddziału Towarzystwa Nauczycieli Bibliotekarzy Szkół Polskich.

Małgorzata Trąmpczyńska – bibliotekarka w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Działdowie. Prowadzi w bibliotece zajęcia z bezpieczeństwa w sieci, nowych technologii, podstaw programowania, kursy z podstawowej obsługi komputera i usług internetowych dla seniorów, tworzy gry miejskie. Jako wolontariuszka wspomaga organizacje pozarządowe.

Anna Małczuk-Wakulińska – dr n. hum. Ukończyła filologię polską na UW oraz studia podyplomowe w zakresie pozyskiwania zewnętrznych środków i zarządzania projektami. Jest w trakcie nauki na kierunku Menedżer Kultury na SGH. Stale dokształca się i podnosi swoje kwalifikacje również w zakresie nowoczesnych narzędzi i technologii. Od lat zawodowo związana z kulturą i nauką. Kieruje działem informacji naukowej w jednym z instytutów PAN. Prowadzi szkolenia podnoszące kwalifikacje kadr kultury, szczególnie poświęcone bibliotekom. Prowadzi blog www.kasanakulture.pl oraz profil na Fb: Kasa na Kulturę.

Agata Warywoda – bibliotekarka i trenerka. Zawodowo związana z Krośnieńską Biblioteką Publiczną oraz Akademickim Centrum Rozwoju Osobistego i Psychoterapii w Rzeszowie. Członkini Stowarzyszenia LABiB, laureatka “Listy 100” (2020) wyróżniającej osoby zasłużone dla rozwoju kompetencji cyfrowych Polaków. Współtworzy programy szkoleniowe dla pracowników bibliotek. Specjalizuje się w tematach związanych z nowymi technologiami, procesami kreatywnymi oraz współpracą i komunikacją opartą na empatii.

Ewa Waszut – Socjolożka, edukatorka czytelnicza i medialna, bibliotekarka, projektantka. Przepracowała ponad 12 lat w różnych typach Bibliotek, od 2003 roku działa w organizacjach pozarządowych, najczęściej jako koordynatorka projektów i trenerka. Nagradzana liderka w ogólnopolskich akcjach czytelniczych. Współautorka strategii wizerunkowych i promocyjnych, wydarzeń, reportaży, serii fotografii. Realizatorka m.in. zadania badawczego Katowice. Fotografia Obywatelska, książki-wystawy o śląskich kobietach: Open Book. W wolnym czasie odpoczywa, nurkuje, maluje, a swoje obrazy wykorzystuje do projektowania ubrań.

Alicja Zgajewska – dyplomowany nauczyciel bibliotekarz z długoletnim stażem pracy w SP 2 w Łapach. Podczas zajęć czytelniczych wykorzystuje nowoczesne i angażujące metody. Promuje czytelnictwo wśród uczniów. Jest również prezesem Stowarzyszenia „Łapska Dwójka”. Sukcesy stowarzyszenia są wynikiem ciężkiej pracy i efektem pasji, z jaką wykonuje swoje obowiązki. Poza szkołą zajmuje się działalnością na rzecz społeczności lokalnej.

Izabela Zwierzchlewska – nauczyciel dyplomowany, bibliotekarz. Bibliotekę traktuje jako „magiczne miejsce”, gdzie Czytelnik oprócz lektur może znaleźć przestrzeń wspierającą jego rozwój emocjonalny i intelektualny i aktywnie korzystać z jej „dobrostanu” – spotkań, akcji, innowacji i projektów. Jest zwolenniczką oceniania kształtującego, kinezjologii edukacyjnej i mindfulness. Aktywnie zdobywa wiedzę, przełamuje schematy, zespołowo wypracowuje rozwiązania. Wyzwanie pracy on-line traktuje jako okazję do „innej” promocji czytelnictwa i pokazania Czytelnikom, że w Bibliotece – można więcej!

A także: Mateusz Badecki, Milena Bodych-Biernacka, Martyna Czajka, Paweł Grądzki, Małgorzata Jaskólska-Zduńczyk, Sylwia Kubina-Mykytyn, Kamil Małolepszy, Paulina Milewska, Aneta Skwierczyńska, Teresa Thiem, Anna Walkowiak-Osowska, Ewa Witkowska, Anna Wróblewska-Zawadzka, Emilia Żuber.

Scenariusze

Jak pracować metodami warsztatowymi z osobami dorosłymi? Przewodnik dla trenerów i trenerek – Anna Kawalska

Wprowadzenie i cztery przykładowe scenariusze warsztatów SpołEd:

    1. Kompetencje cyfrowe w pracy bibliotekarza/nauczyciela akademickiego w instytucji naukowej z wykorzystaniem otwartych zasobów edukacyjnych – Iwona Sójkowska
    2. Jak zostać dobrym górnikiem w internetowej kopalni wiedzy? – Lidia Mirowska
    3. Jak stworzyć e-booka? – Katarzyna Czubińska
    4. Fake news – jak odróżnić prawdę od dezinformacji? – Małgorzata Ostrykiewicz

Otwarte Zasoby Edukacyjne dotyczące historii sztuki, część 1 – Agata Bogucka

Otwarte Zasoby Edukacyjne dotyczące historii sztuki, część 2 – Agata Bogucka

Dołącz do nas

Chcesz dostawać informacje o bieżących działaniach Spółdzielni Otwartej Edukacji? Wypełnij formularz kontaktowy!

FE_poziom_pl
Tytuł: FE_poziom_pl