Szkolenia
Zespół
W Centrum Cyfrowym wiemy jak połączyć świat kultury, nauki i nowoczesnych technologii. Wiemy też, jak tę wiedzę przekazać!
Nasze programy szkoleniowe skierowane są do instytucji kultury, organizacji społecznych, firm oraz osób zainteresowanych podnoszeniem kompetencji cyfrowych, mądrym wdrażaniem nowych technologii i narzędzi cyfrowych i otwartością na nowe formy współpracy. Dzięki naszej wiedzy i doświadczeniu wspieramy uczestników i uczestniczki w rozwijaniu umiejętności związanych z otwartością, współdziałaniem oraz odpowiedzialnym korzystaniem z nowych technologii.
Naszym celem jest stworzenie przestrzeni do wymiany wiedzy, inspiracji i narzędzi, które umożliwią świadome i społeczne korzystanie z technologii.
Podnosimy kompetencje w następujących obszarach:
- Technologie cyfrowe i AI (Sztuczna Inteligencja)
- Prawo autorskie
- Etyka danych
- Dostępność cyfrowa
- Digitalizacja, archiwizacja, udostępnianie
- Tworzenie strategii cyfrowych
- Prowadzenie projektów IT
- Badania i cyfrowa aktywizacja publiczności
- Szkolenie z wyszukiwania zasobów cyfrowych
- Modele partycypacyjne dla instytucji kultury
- Komunikacja i reklama w mediach społecznościowych
Program szkoleń opracowujemy na podstawie własnych doświadczeń i obserwacji. Scenariusze modyfikujemy jednak każdorazowo, by odpowiadały na Wasze potrzeby i obejmowały zagadnienia, nad którymi obecnie pracujecie.
Z naszych usług korzystają zarówno duże podmioty (jak Narodowy Instytut Muzeów, Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TVN czy Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny), jak i mniejsze instytucje, w tym lokalne biblioteki i domy kultury.
Każdy projekt jest dla nas tak samo ważny, bo chcemy, by polskie instytucje w pełni korzystały z możliwości, które dają nowe technologie.
Szkolenia
➡ Technologie cyfrowe dla instytucji kultury, ośrodków naukowych, firm:
Krok po kroku nauczymy Was, jak z użyciem technologii cyfrowych usprawnić działanie Waszej instytucji i lepiej odpowiadać na potrzeby Waszych odbiorców. Wspólnie przyjrzymy się, jaki jest stopień transformacji cyfrowej Waszej instytucji i jakie są najbardziej optymalne kroki jej rozwoju.
➡ Prawo autorskie a udostępnianie kultury w sieci:
Metodycznie i dokładnie wytłumaczymy Wam, co robić, by udostępnianie kolekcji w sieci nie spędzało Wam snu z powiek. Dowiecie się między innymi, jakie zasady obowiązują względem cyfrowych reprodukcji, a jakie względem metadanych czy prawa do ochrony wizerunku. Przyjrzymy się też uważnie najświeższym przepisom, wytycznym i dobrym praktykom w zakresie prawa autorskiego dla instytucji kultury.
➡ Etyczna analiza danych
Podczas warsztatu przyjrzymy się istniejącym modelom zarządzania i analizy danych, które kładą nacisk na ich etyczne uwarunkowania się. Skupimy się nie tylko na kwestiach dotyczących prywatności, ale zajrzymy też nieco głębiej: stworzymy (lub przeanalizujemy) biografię danych, rozpiszemy potencjalne słabe strony obiegu danych w organizacji i wzmocnimy te, które działają dobrze.
➡ Dostępność stron www i innych projektów cyfrowych:
Dostępność cyfrowa to wymóg prawny i jedna z podstaw projektowania, ale też wielka satysfakcja z udostępniania kultury tym, którzy mają do niej utrudniony dostęp. Dzięki szkoleniu z naszą ekspertką UX i accessibility poznacie perspektywę nowych potencjalnych odbiorców, oswoicie się z wymogami WCAG i określicie priorytety dostępności dla Waszych projektów.
➡ Udostępnianie zasobów cyfrowych:
Udane projekty digitalizacyjne i szeroko rozumiane projekty cyfrowe wymagają dobrej organizacji pracy, określonych kompetencji oraz umiejętności pracy w zespole, ale także – o czym łatwo zapomnieć – wyobraźni. Pomożemy Wam w odkryciu drogi do ciekawych, angażujących i odpowiadających misji instytucji projektów cyfrowych.
W dobie kryzysu gospodarczego i cięć budżetowych przeprowadzimy Was krok po kroku przez etapy prowadzenia projektów cyfrowych w sposób przemyślany, oszczędny i zrównoważony od zalążków pomysłu aż do długiego życia projektu po wdrożeniu. Nauczymy się między innymi, w co i kiedy angażować różnych członków zespołu, jak napisać funkcjonalną specyfikację techniczną oraz jak efektywnie współpracować z firmami IT.
➡ Badania i aktywizacja publiczności online:
Z przyjemnością pomożemy Wam poznać i aktywizować Waszych odbiorców po drugiej stronie ekranu. Pokażemy, jak budować i analizować wiedzę na temat publiczności online dzięki informacjom zgromadzonym w sieci automatycznie, przygotowywanie własnych badań, sięganie do dostępnych raportów i efektywną współpracę z zewnętrznymi badaczami. Wspólnie zastanowimy się, jak wykorzystać tę wiedzę do zdynamizowania Waszej interakcji z publicznością online.
Konsultacje
Skorzystaj z naszej wiedzy eksperckiej konsultując z nami poniższe obszary:
➡ Digitalizacja, archiwizacja i udostępnianie – konsultacja wybranego projektu
➡ Przygotowanie do pisania wniosku – konsultacja z omówieniem procesu i wsparciem praktycznym
➡ Warsztat wydobywczy do stworzenia strategii cyfrowej lub projektu/produktu cyfrowego
➡ Odpowiedzialne i etyczne zarządzanie danymi
➡ Zarządzanie własnością intelektualną w organizacji
➡ Strategia komunikacji instytucji i promocji działań w mediach społecznościowych
Wsparcie projektowe
Zdajemy sobie sprawę, jakim wyzwaniem potrafią być projekty IT. Skorzystaj z naszego wsparcia w tworzeniu narzędzia cyfrowego dla Twojej instytucji – strony internetowej czy aplikacji.
W naszych działaniach często korzystamy z metodologii opartej na rozwiązaniach zgodnych z podejściem User Centered Design i Design Thinking. Opiera się ono na przekonaniu, że projektowanie narzędzi cyfrowych zaczyna się od określenia kim są nasi odbiorcy i jakie mają potrzeby. Jeśli chcesz już teraz dowiedzieć, jak może wyglądać proces pracy nad projektami IT w kulturze – zapoznaj się z naszym Transformatorem Kultury!
Webinary
Choć cenimy energię kontaktu na żywo, potrafimy skutecznie stworzyć inspirującą przestrzeń do zdobywania wiedzy, zadawania pytań i wymiany doświadczeń także online!
Nasze webinary prowadzą eksperci i ekspertki w swoich dziedzinach. Dzielą się nie tylko swoją wiedzą i najbardziej aktualnymi informacjami, ale też praktycznymi umiejętnościami i wskazówkami, które można od razu wdrożyć w codziennej pracy. Wspieramy rozwój kompetencji, które ułatwiają poruszanie się w dynamicznie zmieniającym się świecie nowych technologii.
Badania
Pomagamy organizacjom lepiej rozumieć swoich odbiorców. Nasze badania publiczności i analiza potrzeb użytkowników pozwalają odkryć, czego naprawdę oczekują osoby korzystające z Waszych zasobów i szeroko pojętych usług. Dzięki badaniom jakościowym i ilościowym tworzymy rekomendacje, które pomagają dostosować ofertę do oczekiwań odbiorców i rozwijać dostępność Waszej instytucji. Stawiamy na praktyczne wnioski, które bezpośrednio wspierają budowanie silniejszych, bardziej zaangażowanych społeczności wokół Waszej działalności.
Audyty
Oferujemy kompleksowe audyty produktów i usług cyfrowych, które pomagają w pełni wykorzystać potencjał zastosowanych technologii. Możemy zbadać m.in. poziom dostępności, użyteczności oraz zgodności z aktualnymi standardami. Na podstawie naszych analiz przygotujemy dla Was konkretne rekomendacje usprawnień, które zwiększą efektywność działań cyfrowych i wpłyną na zadowolenie odbiorców i odbiorczyń. Dzięki naszym audytom Wasze produkty i usługi staną się bardziej przyjazne, intuicyjne i dostępne dla każdego.
Napisz do nas!
Chcesz zamówić warsztat, konsultację, dowolną inną usługę? Masz jakieś pytania?
Napisz do nas na kontakt@centrumcyfrowe.pl!